Selamat Datang ke alifsue2011.blogspot.com. Baca nukilan dari Alif (penulis blog), pilihan video menarik dari YouTube, dan tenangkan minda

Monday, December 6, 2010

Antara blog dan forum di internet

Tak sabar pulak untuk aku menulis dalam blog kepunyaan aku sendiri ni. Maklum la sebelum ni kalau aku ada curahan idea or dalam erti kata lain teringin hendak menulis cerpen ke atau sesuatu yang baru berlaku dalam hidup aku (pengalaman), mahupun pendapat aku, mesti ruangan forum di internet menjadi tempat untuk aku bermadah, menulis dan berkongsi semua tu. Tapi forum di internet tu agak kompleks (mempunyai banyak board dan of course setiap benda yang kita hendak tulis mesti ditulis dan di masukkan dalam board yang betul or bakal kena remove)..dan jika kita ada buka atau tulis satu thread, thread tu bukan milik kita secara mutlak. Sekurang-kurangnya setiap blog adalah kepunyaan penulis blog itu sendiri dan ini mewujudkan sifat 'sense of ownership' dalam diri kita @ penulis blog sekaligus menimbulkan rasa yang lebih best untuk menulis. Hehe.

No comments:

Post a Comment